تبليغات وهابيون در بين دانشجويان اعزامي به عمره، زنگ خطري براي همه ماست
تبليغات وهابيون در بين دانشجويان اعزامي به عمره، زنگ خطري براي همه ماست
   
حجت‌الاسلام‌والمسلمين "نقويان"، طي سخناني در دانشگاه ايلام، اظهار کرد: امروز فعاليت شبکه‌هاي ماهواره‌اي، سايتها و ديگر رسانه‌ها، آداب و رسوم منطقه‌اي و محلي را مورد هجوم قرار داده‌اند به نحوي که ادبياتها، پوششها و آداب و رسوم محلي رنگ باخته‌اند و اين رسانه‌ها جهان را به سمت اهداف فرهنگي خود مي‌کشانند.

وي افزود: اين عملکرد رسانه‌ها باعث رنگ باختن فرهنگهاي محلي شده است و همه به سمت‌وسويي حرکت مي‌کنند که خواسته صاحبان اين وسايل تبليغاتي است و تا حد زيادي هم در اين راه موفق بوده‌اند که آثار اين موفقيت را مي‌توان در جامعه به خوبي ديد.

حجت‌الاسلام نقويان اظهار کرد: رسانه‌هاي فرهنگ‌ساز براي خود و فرهنگ‌سوز براي فرهنگهاي محلي، با هدفهايي که براي خود تبيين کرده‌اند، با روحيه چنگيزي به هيچ فرهنگ و آداب محلي رحم نمي‌کنند و فرهنگها و آداب محلي را حذف و فرهنگ خود را جايگزين آن مي‌کنند.

وي تصريح کرد: گزارشهاي غيررسمي قضات و نيروي انتظامي و مشاهدات عيني در محيط هاي علمي و آموزشي، گوياي اين واقعيت است که اين رسانه‌ها در القاي فرهنگ بيگانه که با فرهنگ ايراني و اسلامي سنخيت ندارد، موفق بوده‌اند.

اين کارشناس مسايل ديني، هدف گرفتن اعتقادات مردم را از اهداف شوم اين رسانه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: صدا و سيماي ما هم بدون توجه به اعتقادات مردم به تهيه سريالهاي طولاني مي‌پردازد که در آن روابط زشت و زننده بين دختر و پسر و اعضاي خانواده بدون توجه به مفاهيم ديني، ترويج مي‌شود.

حجت‌الاسلام نقويان تصريح کرد: هدف گرفتن اعتقادات مردم ترفندي است که دشمن از هر وسيله‌اي براي آن استفاده مي‌کند که نمونه آن تلاش در جهت دور کردن مردم ار روحانيت است که همواره مرجع و ملجا مردم مردم بوده‌اند.

اين مدرس دانشگاه با بيان اينکه دشمنان اسلام حتي از حج هم براي دشمني با تشيع استفاده مي‌کنند، گفت: برخي گزارشها مبني بر آن است که تعدادي از دانشجويان اعزام شده به عمره دانشجويي نيز با تبليغات وهابيون مواجه شده‌اند که مي‌تواند زنگ خطري براي همه ما باشد.

حجت‌الاسلام نقويان، تفکر، مطالعه و تمسک به اهل‌بيت(ع) را مهمترين عوامل مقابله با اين تهاجمها دانست و ابراز اميدواري کرد: با برنامه‌ريزي درست و دقيق فرهنگي توسط متوليان، شاهد پايداري و شکوفايي بيش از پيش فرهنگ ايراني - اسلامي باشيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:تبليغات وهابيون در بين دانشجويان اعزامي به عمره, زنگ خطري براي همه ماست, | 15:35 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=