جای دمیرتاش کوهستان قندیل است نه کرسی مجلس
نخست وزیر ترکیه:
جای دمیرتاش کوهستان قندیل است نه کرسی مجلس
آنکارا، ترکیه – رجب طیب اردوغان به تندی علیه رهبر حزب صلح و دموکراسی انتقاد کرده و یک بار دیگر نمایندگان این حزب را تهدید به اخراج از مجلس کرد.
به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری 7 رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه غروب امروز در جمع اعضای کمیته رهبری حزب عدالت و توسعه سخنرانی کرده و به تندی علیه حزب صلح دموکراسی(وابسته به پ.ک.ک) انتقاد کرد.
اردوغان در خصوص اظهارات صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی که مدعی شده بود چهارصد کیلومتر از اراضی استان حکاری در کنترل پ.ک.ک قرار گرفته، اعلام کرد:" این سخنان بی پایه و این دروغ های تکراری کاملا نشان می دهد که این افراد دارای چه نگرشی هشتند و تا چه اندازه با ادبیات سیاسی و عواطف ملت ترکیه ناآشنا بوده و قصد ترویج خشونت و خصومت را دارند. من از همین تریبون اعلام می کنم که با این مواضع و با این ادبیات، جای دمیرتاش کوهستان قندیل است نه کرسی مجلس. بهتر است چنین فردی و دیگر نمایندگان پیرو وی از زیر سقف مجلس خارج شده و راه قندیل را در پیش بگیرند."
اردوغان یک بار دیگر نمایندگان حزب صلح و دموکراسی را تهدید به اخراج از مجلس کرده و گفت:" ما در حال تغییر و اصلاح قانون اساسی ترکیه هستیم و در چنین شرایطی نمایندگان حزب صلح و دموکراسی به جای مشارکت در این پروژه حساس، با تروریست های پ.ک.ک قرار ملاقات گذاشته و جلو چشم ده ها خبرنگار آنان را در آغوش کشیده و  عکس یادگاری می گیرند. باور کنید اگر از ترس دوربین ها نبود، از آنان پول توجیبی نیز می گرفتند. ایا این راه و رسم فعالیت سیاسی و به جای آوردن رسالت حساس نمایندگی مجلس است؟ ما در خصوص ابطال مصونیت قضایی این افراد دست به اقدامات لازم خواهیم زد و به این نتیجه رسیده ایم که چنین کسانی نمی توانند در استقرار صلح و برادری هیچ نقش مثبتی داشته باشند. من از برادران و خواهران کُرد خود می خواهم واقعیت ها را ببینند و بیش از این به این رانت ها اجازه فعالیت ندهند."
نخست وزیر ترکیه در ادامه سخنان خود به ربوده شدن رییس حزب عدالت و توسعه در استان حکاری اشاره کرده و گفت:" پ.ک.ک به خوبی می داند که حزب عدالت و توسعه در میان کُردهای این کشور صاحب محبوبیت و جایگاه ویژه بوده و نفوذ عمیق حزب ما در قلب مردم مناطق جنوب شرقی، واقعیتی است که پ.ک.ک را به هراس انداخته و سعی دارد با تهدید نمایندگان و یاران ما به آرای ما ضربه بزند اما مطمئن باشید در انتخابات پیش رو نتایجی به دست خواهد آمد که پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی را کاملا شگفت زده خواهد کرد."

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:جای دمیرتاش کوهستان قندیل است نه کرسی مجلس , | 1:9 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=