احزاب پاكستان خواستار مسدود ماندن مسیر تردد خودروهای ناتو در این كشور شدند

احزاب پاكستان خواستار مسدود ماندن مسیر تردد خودروهای ناتو در این كشور شدند

اسلام آباد - روسا و اعضای گروه های مذهبی پاكستان با ایجاد جبهه جدید اسلامی از مقامات پاكستانی خواستند تا ھیچ اقدامی برای بازگشایی مجدد تردد خودروھای تداركاتی ناتو انجام ندھند.

1391/03/01 - 09:24

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، حزب جماعت اسلامی پاكستان با برگزاری همایش 'وحدت مسلمانان و ھمبستگی اسلامی' در ھتل ماریوت اسلام آباد، ایجاد جبهه جدید اسلامی با عنوان 'كمیته ملی ھمبستگی' با ھدف هماهنگی در امور وحدت و رفع اختلافات بین فرق مختلف مذھبی در پاكستان را اعلام كرد.

روسای گروه ها و احزاب سیاسی و مذهبی پاكستان در این همایش با بررسی مواضع و رویدادھای مختلف سیاسی، مذھبی و فرھنگی در پاكستان، ایالات متحدہ آمریكا را مسوول اصلی نا آرامی ھا در كشورشان بویژه در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این كشور عنوان كردند.

قریب به 40 نفر از روسا و نمایندگان احزاب و گروھ ھای سیاسی مذھبی در این همایش حضور یافتند و نقطه نظرات گروه های خود را اعلام كردند.

شركت كنندگان در این همایش ، 'قاضی حسین احمد'رییس سابق حزب جماعت اسلامی را به عنوان سرپرست و رییس كمیته جدید ھمبستگی اسلامی پاكستان معرفی كردند.

شركت كنندگان در این همایش در بیانیه پایانی خود اعلام كردند : جبھه جدید اسلامی به ھیچ وجه نقش رقابتی را با شورای دفاع از پاكستان موسوم به 'دی.پی.سی' و یا مجلس متحدہ عمل (MMA) ندارد.

در این بیانیه آمده است : تمام فرق مذھبی در پاكستان با اتفاق نظر و تفكر مشترك ، اقدامات تروریستی در داخل كشور را محكوم كرده و آن را از نظر دین مبین اسلام حرام اعلام كنند.

در این بیانیه تاكید شد: تهمت به افراد با مضمون غیر مسلمان بودن اعضای یك گروه مسلمان از سوی دیگر گروه ها در كشور قابل توجیه نبوده و اقدامی غیر اسلامی است.

نمایندگان گروه های اسلامی در پاكستان با اشارہ به اصلاح در قانون توھین به مقدسات، افزودند: فرق مذھبی باید از جریحه دار كردن احساسات مذهبی دیگر گروههای دینی و توھین به مقدسات آنان بشدت اجتناب ورزند و وحدت و یكپارچگی را سرلوحه خود قرار دهند.

انان اعلام كردند: همه باید از انتشار مضامینی كه باعث تحریك و ایجاد اختلافات مذھبی و فرقه ای می شود، دوری كنند و تمام فرق مذھبی موظف به محترم شمردن افكار دیگر گروه ها ھستند.

'قاضی حسین احمد' رییس سابق جماعت اسلامی پاكستان كه ریاست این همایش را بر عھدہ داشت، گفت: كمیته ملی ھمبستگی به دنبال گروہ بندی سیاسی و یا ایجاد ائتلاف برای حضور در انتخابات آینده پاكستان نبودہ و ھدف اصلی و مھم آن ایجاد بسترھای جدید برای حفظ منافع ملی و ارشاد و راهنمایی مردم در امور مذھبی می باشد.

وی تاكید كرد: این كمیته كه به نوعی یك جبھه متحد جدید اسلامی نیز به شمار می رود، با تلاش در زمینه ترغیب و ایجاد نزدیكی بین فرق مختلف مذھبی در پاكستان، برای حل اختلافات بین آنان تلاش خواهد كرد .

حسین احمد ادامه داد: این جبھه اسلامی با تشكیل كمیته فرعی 'آشتی ملی '، گام ھای فوری را برای حل اختلافات داخلی گروه ھای مذھبی برمی دارد.

وی گفت: كمیته فرعی 'آموزش و پرورش' نیز وظیفه انجام تحقیقات و بررسی دربارہ گروه ھای مختلف اسلامی را با ھدف ایجاد ترغیب وحدت بین آنان بر عھدہ دارد.

سید 'منور حسن' رییس حزب جماعت اسلامی پاكستان با تاكید بر نیاز به وحدت در میان امت اسلامی برای مبارزہ با توطئه ھای عناصر غربی و ضد اسلامی گفت: ھرگونه دسیسه و برنامه های شیطانی دشمنان علیه اسلام با شكست مواجه خواھد شد.

علامه سید 'ساجد علی نقوی' رھبر شورای علمای شیعی پاكستان وحدت را تنھا راہ حل برای رفع اختلافات بین فرق مختلف اسلامی در پاكستان عنوان كرد و افزود: ھم اكنون ضرورت برای احیای مجدد حزب مذھبی سیاسی , مجلس متحدہ عمل (MMA) در این كشور افزایش یافته است.

علامه 'محمد امین شھیدی' معاون دبیر كل مجلس وحدت مسلمین پاكستان موسوم به (MWM) نیز طی سخنانی در این همایش گفت: دین مبین اسلام ھم اكنون در حال گسترش در سراسر كشورهای جھان است به ھمین دلیل دشمنان اسلام به دنبال ایجاد سو تفاھم و كدورت در میان مسلمانان ھستند.

وی به نیاز به وحدت و مبارزہ جمعی با ھدف مقابله با حركت ھای ضد اسلامی در این كشور تاكید كرد.

'حافظ حسین احمد' عضو ارشد حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل نیز گفت: ھیچ كس مخالف ایجاد وحدت میان امت اسلامی نیست و تنها كشورهای استكباری برای حفظ منافع خود در منطقه در جهت تفرقه افكنی و به نوعی دامن زدن به اختلافات دینی مذهبی تلاش می كنند.

عضو سابق مجلس سنای پاكستان از حاكمان كشورش خواست تا به ھیچ وجه اقدامی برای بازگشایی مجدد مسیر ھای زمینی پاكستان برای تردد خودروھای تداركاتی سازمان پیمان آتلانتیك شمالی ﴿ناتو﴾ انجام ندھند.

كمیته ملی ھمبستگی از دولت پاكستان خواست تا در تحقق توصیه ھای شورای ایدئولوژی اسلامی پاكستان (CII)،عالی ترین مركز وضع قوانین اسلامی در دولت پاكستان، اقدامات ضروری اتخاذ شود.

شخصیت ھای متعددی از گروههای مختلف اسلامی از جمله 'دیوبندی ها، بریلوی ها و جامعه اھل حدیث' نیز در این همایش حضور گستردہ ای داشتند.

آساق ** 1095 ** 1917

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80144867


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:احزاب پاكستان خواستار مسدود ماندن مسیر تردد خودروهای ناتو در این كشور شدند, | 23:52 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=