مطالبات جنبش های اروپا و كشورهای اسلامی مشترك است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

مطالبات جنبش های اروپا و كشورهای اسلامی مشترك است

تهران - رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: جنبش های اروپا و آمریكا بر ارزش هایی تاكید دارد كه می توانیم آنها را ارزش های دینی و مشترك با آرمان های اسلامی در كشورهای مسلمان بدانیم.

1391/03/01 - 08:26

'محمدباقر خرمشاد' روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش بین المللی ادیان و بیداری معاصر به خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارداشت: اكنون ما با دو پدیده در دو جغرافیای مختلف مواجه هستیم، آنچه كه اكنون در جهان اسلام به وقوع پیوسته همان جریانی است كه از آن به نام 'بیداری اسلامی' یاد می شود اما آنچه كه در غیر كشورهای اسلامی از جمله آمریكا و اروپا كه با عنوان جنبش وال استریت از آن نام می بریم در حقیقت مطالبات مردم آن مناطق است.

وی افزود: باید در نظر داشت كه مطالبات هر دوی این جنبش ها و جریان ها مشترك است اما به طور قطع در اروپا و آمریكا نمی توانیم از بیداری اسلامی صحبت كنیم چرا كه این نوع بیداری جغرافیای وسیع تری را در برگرفته و مستقیما به نام اسلام نیست.

خرمشاد خاطرنشان كرد: برخی افراط و تفریط هایی كه در جهان توسط فرقه گرایان و تندروها ایجاد شده ما را بر آن می دارد تا با گردهم آوردن رهبران و پیروان ادیان مختلف از دریچه دین این مسایل را مورد كنكاش قرار داده و راه مناسبی برای مقابله با برخی تندروی ها پیدا كنیم.

وی درمورد برگزاری همایش بین المللی ادیان و بیداری معاصر نیز اظهار داشت: ما در صدد هستیم تا دستاوردهای این همایش در مرزهای ایران محصور نماند و در كوتاه ترین زمان مقالات و گفت و گوهای ارایه شده در قالب چند جلد كتاب به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه چاپ شده و در اختیار رهبران و پژوهشگران سایر كشورها قرار گیرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: تلاش خواهیم كرد تا دومین دوره این همایش را در آینده نزدیك در كشور دیگری برگزار كرده و تمامی یافته ها و نتایج این همایش را بار دیگر ارایه دهیم تا پیام ایران در خارج از مرزها نیز شنیده شود.

خرمشاد افزود: همچنین بنا داریم تا از طریق رایزنی های فرهنگی ایران در خارج از كشور مطالب و مقاله های ارایه شده در این همایش را در مجلات و روزنامه های سایر كشورها منتشر كنیم.

همایش بین المللی ادیان و بیداری معاصر كه از روز دوشنبه - 11 اردیبهشت ماه - در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه آغاز شده، عصر امروز - سه شنبه - با قرائت بیانیه به كار خود پایان می دهد.

فراهنگ 1883**1588

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80106156


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:مطالبات جنبش های اروپا و كشورهای اسلامی مشترك است, | 23:48 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=