بزرگترین جرم شیخ زکزاکی پیروی از سیره ی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت گرامی اش بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شواری برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ، درحمله نظامیان نیجریه به عزاداران اربعین حسینی(ع) در روزهای 12 و 14 دسامبر 2015 (21و23 آذر 94) در شهر زاریا حدود 350 نفر، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به شهادت رسیدند و شیخ زکزاکی نیز زندانی شد.

بر اساس این گزارش طبق حکم صادره از سوی دادگاه عالی نیجریه در اوایل آذرماه سال جاری شیخ زکزاکی می بایست حداکثر ظرف مدت 45 روز از زندان آزاد می شد و دوشنبه گذشته این مهلت به پایان رسید اما وی آزاد نشد.

ماموستا عابد نقیبی مسئول شعبه سقز دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کردستان و استاد دروس رشته حقوق در دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دبیرخانه در رابطه با وضعیت فعلی شیخ ابراهیم زکزاکی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: آنچه که امروز در دنیا حائز اهمیت بسیار است و جامعه ی جهانی تاکید بیشتری به آن دارد موضوع حقوق بشر است، حقوق بشری که جامعه ی جهانی و نهاد های بین المللی و حتی کشورهای غربی آن را به عنوان پاشنه ی آشیلی برای فشار بر روی برخی کشورها استفاده می کنند.

نقیبی با اشاره به اینکه امروز در موقعیتی از جهان هستیم که حتی به حقوق حیوانات احترام گذاشته می شود و گاها دیده می شود در گوشه ای از دنیا برای حقوق حیوانات تظاهرات می شود؛ اما متاسفانه امروز در همین جهان شاهد بی تفاوتی جامعه ی جهانی به وضعیت اسفناک و اسارت بی دلیل شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی یکی از علمای شاخص جهان اسلام در نیجریه هستیم.

این استاد دانشگاه که همچنان به موضوع حقوق حیوانات اشاره می کرد، یادآور شد: شما ببینید اگر در دنیای امروز چه از روی عمد و یا حتی غیر عمد اتفاقی برای حیوانی بیفتد، رسانه ها و جامعه ی جهانی چه جنجالی به راه می اندازند، اما در خصوص دستگیری و اسارت و وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی در حبس سکوت معنا داری پیشه گرفته اند.

نقیبی حتی دستگیری شیخ زکزاکی را بر خلاف قانون دانست و گفت: جرم در تمام کشورهای دنیا تعریف دارد، نیجریه هم از این قاعده استثنا نیست و بر اساس همان قانون و تعریف جرم، ایشان مرتکب هیچ جرمی نشده و این در حالی است که دولت نیجریه برخوردی را با وی دارد که حتی با مجرمین امنیتی که امنیت ملی کشورشان را به خطر انداخته اند ندارند.

ماموستا عابد نقیبی با اشاره به حکم دادگاه عالی نیجریه مبنی بر آزادی شیخ زکزاکی تصریح کرد: اگر ایشان مرتکب جرمی شده بودند که در مراجع قضایی ثابت شده باشد، به هیچ عنوان دادگاه عالی نیجریه حکم به آزادی این عالم بزرگوار نمی داد؛ از همین مطلب باید دریابیم که موضوع شیخ زکزاکی نه تنها حقوقی و قضایی نیست بلکه و بیشتر وجهه سیاسی دارد.

وی به بازخوانی موضوع دستگیری شیخ زکزاکی پرداخت اظهارداشت: پس از بررسی های ساده می توان دریافت که بزرگترین جرم این شیخ بزرگوار مسلمان بودن اش است؛ ویا بهتر بگویم جرم ایشان این است که می خواهد از آزادی که خداوند به او عطا کرده دفاع کند و این برخلاف منافع دولت نیجریه است.

نقیبی افزود: اگر بخواهیم به سوال، جرم بزرگ شیخ ابراهیم زکزاکی چیست، پاسخ دهیم، باید بگوییم بزرگترین جرم ایشان پیروی از روش و سیره ی اهلبیت پیامبر اکرم(ص) است.

مسئول شعبه سقز دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کردستان با ابراز تاسف از حمله سال گذشته ارتش نیجریه به منزل ایشان و کشتار عزاداران اربعین حسینی(ع) گفت: یورش بی رحمانه ارتش به این مراسم و به شهادت رساندن عزاداران حسینی(ع) و فرزندان ایشان و نیز دستگیری شان بر خلاف تمام قوانین بین المللی و حقوق بشری است.

استاد دانشگاه های سقز با اشاره به انتقال این عالم دینی به مکانی نامعلوم و هتک حرمت ایشان و زخمی کردنشان با آن وضعیت تاسف بار، اظهار کرد: این ها نشان دهنده ی این است که نیجریه کشوری بی قانون است.

وی افزود: اگر در آن کشور قانون وجود داشت چنین برخوردی حتی با مجرم عادی هم نمی شد، چه برسد به یک عالم دینی که طرفداران بسیاری هم در نیجریه دارد.

ماموستا نقیبی به قوانین بین المللی در خصوص مجرمین خطرناک و حتی محکومین به اعدام اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا مجرمین دارای حقوقی هستند که سلامت جسمی یکی از این حقوق است؛ اما این در حالی است که منابع آگاه از وضعیت نا مطلوب و جسمانی شیخ زکزاکی در حبس خبر می دهند؛ این مطلب بسیار نگران کننده است و این بی تفاوتی دولت نیجریه نسبت وضعیت جسمانی ایشان جنایت محسوب می شود.

این حقوقدان به تحلیل مسئله بزرگ بیداری اسلامی پرداخت بیان کرد: به نظر می رسد استکبار جهانی علی الخصوص لابی های صهیونیستی از ظهور یک انقلاب اسلامی در نیجریه هراس داشتند و از طریق سرکوب این شیخ بزرگ و طرفدارانش سعی بر این داشتند که هرچه زودتر از ظهور و بروز یک بیداری اسلامی در منطقه آفریقا جلوگیری کنند اما آن ها نمی دانند که اگر بخواهند شیخ زکزاکی را حذف کنند هزاران شیخ زکزاکی ظهور خواهد کرد تا هدفی که ایشان داشته عملی شود.

وی اظهار داشت: صهیونیست ها به دنبال ایجاد صهیونیزم اسلامی بودند که داعش را ایجاد کردند و به نظر می رسد می خواهند چنین پروژه ای را کشورهایی مثل نیجریه نیز اجرا کنند؛ از نظر من دولت نیجریه دست نشانده همین استکبار و صهیونیزم است و به راحتی می توانم بگویم که دولت نیجریه تروریست است.

این پژوهشگر و محقق حقوق بین الملل به ابعاد جدیدی از دستگیری شیخ زکزاکی اشاره کرد و تصریح کرد: اولین کشوری که از اقدام دولت نیجریه تجلیل کرده و رییس جمهور نیجریه را به کشورش دعوت کرده و از او تقدیر کرد، عربستان سعودی و و علمای وهابی اش است.

نقیبی از رفت و آمد های متعدد علمای وهابی عربستان به نیجریه در این ایام خبر داد و گفت: رییس جمهور نیجریه تحت تاثیر این به اصطلاح علما دست به چنین اقدامات و جنایات می زند و همچنان زیر بار حکم دادگاه عالی کشور خودش هم نمی رود.

وی اضافه کرد: محمدو بوهاری رییس جمهور دولت نیجریه در قبال حمایت های مالی عربستان سعودی دست به این جنایات می زند و الا هیچ دلیلی ندارد با شیخ زکزاکی و پیروانش چنین برخورد وحشیانه ای انجام دهد.

ماموستا عابد نقیبی خطاب به دولت نیجریه بیتی از اشعار سعدی خواند:

چراغی که ایزد برفروزد       هرآن کس پف کند ریشش بسوزد

مسئول شعبه سقز دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کردستان در انتهای این گفتگوی تفصیلی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شواری برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، از سازمان عفو بین الملل، سازمان ملل متحد، دادگاه لاهه و مجامع بین المللی خواست نسبت به آزادی شیخ زکزاکی اقدام عملی کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 9 بهمن 1395برچسب:, | 11:33 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=