اعدام شیخ نمر در راستای منافع صهیونیست هاست/ حکومت آل سعود یک حکومت فاشیستی است
عضو مجمع جهانی علمای اسلام :
اعدام شیخ نمر در راستای منافع صهیونیست هاست/ حکومت آل سعود یک حکومت فاشیستی است
دکتر عابد نقیبی گفت: اجرای حکم اعدام شیخ نمر در راستای منافع آمریکا و لابی گری صهیونیست ها بوده چون آنها می خواهند بین مسلمین اختلاف بیفکنند و در خاورمیانه همیشه آشوب وجود داشته باشد.

ماموستا دکتر عابد نقیبی حقوقدان و عضو مجمع جهانی علمای اسلام در گفتگو با کردپرس در خصوص اعدام شیخ نمر گفت: بنده به شدت این قضیه را محکوم می کنم و بسیار نارحت هستم به ویژه که اعدام این عالم برجسته شیعه در زمانی انجام شد که مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته ی وحدت بود.
دکتر نقیبی افزود: حکم اعدام شیخ نمر مخالف کلیه موازین حقوق بشر جهانی و اسلامی بود حکومت آل سعود هنوز در خصوص حادثه منا برای مسلمانان و جامعه جهانی اقدام به شفاف سازی نکرده بود هنوز یاد و خاطره نارحت کننده مرگ هزاران زائر خانه خدا از اذهان مردم مسلمان پاک نشده بود که اجرای حکم ناعادلانه شیخ نمر دوباره باعث انزجار جامعه جهانی و جامعه اسلامی شد.
وی افزود: شیخ نمر فردی شجاع و مبارزی خداشناس بود و بنده به عنوان یک حقوقدان و عضو مجمع جهانی علمای اسلام همراه با ده ها عالم اهل سنت ایران با ارسال نامه‌ای به نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی، آزادی آیت‌الله «نمر باقر النمر» روحانی سرشناس عربستانی را خواستار شدیم که با بی توجهی حکومت آل سعود مواجه شد.
این عالم اهل سنت افزود: همه می دانیم اجرای این حکم در راستای منافع آمریکا و لابی گری صهیونیست ها بوده چون آنها می خواهند بین مسلمین اختلاف بیفکنند و در خاورمیانه همیشه آشوب وجود داشته باشد . علاوه بر این شیخ نمر کار خلافی نکرده بود تنها گناه وی این بود که رهبر شیعیان عربستان بود و هیچکس حق ندارد یک نفر را به جرم تفکر و عقیده محاکمه کند .
نقیبی افزود: آل سعود الان در مجامع جهانی و در میان اذهان عمومی به عنوان حکومتی فاشیستی و خون خوار شناخته می شود و مطمئن مسلمانان بیکار نخواهند نشست و نفرت و انزجار خود را از این عمل شنیع حکومت آل سعود اعلام خواهند کرد همانطور که در حال حاضر اکثر علمای شیعه و سنی اعدام شیخ نمر را محکوم کرده اند.
وی با اشاره به اعتراضات اخیر مردم در مقابل سفارت عربستان در تهران گفت: به نظر شخصی بنده این اعتراض و حمله به سفارت عربستان حق مردم بود، مردم بارها با تجمع مسالمت آمیز  جلوی سفارت عربستان خواستار آزادی شیخ نمر شدند ولی با بی اعتنایی حکومت آل سعود مواجه شد دولت آل سعود به نامه صدها عالم اهل سنت بی اعتنایی کرد به نظر من حق مردم بود به سفارت حمله کنند  معلوم است مردم خشمگین خواهند شد و به سفارت حمله می کنند  از نظر بنده سفارت عربستان در راستای منافع صهیونیستی حرکت می کند و  تفاوتی با سفارت صهیونیست ها ندارد و حمله به سفارت عربستان حمله به سفارت اسرائیل بود و من به عنوان یک عالم اهل سنت نه تنها مخالف این اعتراضات نیستم بلکه اگر خودم در تهران بودم در این اعتراضات شرکت می کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 5 فروردين 1395برچسب:, | 19:43 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=