فتوای رهبر معظم جهان اسلام حضرت امام خامنه ای تعارف نیست.

فتوای" حضرت آیت الله خامنه ای" تعارف نیست بلکه نشان دهنده پایبندی به حفظ وحدت اسلامی است



مدیر دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرام بودن اهانت به عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) و نمادهای اهل سنت را نشان دهنده پایبندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مراجع دینی و مقامات سیاسی کشورمان به حفظ وحدت شیعه وسنی دانست.
به گزارش شبکه خبری صداقت ،محمد حسن البحرانی درباره فتوای حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در حرام دانستن اهانت به عایشه همسر پیامبر گرامی اسلام(ص) و نمادهای اهل سنت و واکنشها و بازتاب این فتوا گفت : در حقیقت این اولین فتوایی نیست که آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی صادر می کند که به طور صریح و آشکار هر گونه توهین و بی احترامی به عایشه ام المومنین همسر رسول اکرم(ص) و نمادهای اهل سنت و مذاهب اسلامی را حرام می داند، علاوه بر این فتوا، فتاوای فراوانی مشابه این فتوا صادر شده است، همچنین رهبران و مراجع دینی و سیاسی ایران هر از چندگاهی دیدگاهها ونظراتی در حرام بودن اهانت به نمادهای اهل سنت و مذاهب اسلامی مطرح می کنند.
البحرانی افزود : اگر آنچه را اخیرا رخ داد، فتنه بنامیم، مراجع دینی در قم و گروهها و نیروهای سیاسی همواره طرح این نظرات توهین آمیز و شرم آور و اهانت به نمادهای اهل سنت و مذاهب اسلامی را ناروا و حرام دانسته اند.
وی گفت : حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی بیش از دو دهه پیش چنین فتاوایی را صادر می کردند و حضرت آیت الله خامنه ای هم چند سال پیش به هنگام بروز فضاهای غیر عادی میان مذاهب اسلامی، کسانی را که عامل به وجود آمدن چنین فضاهایی هستند جاهل یا مزدور بیگانگان معرفی می کرد.
مدیر دفتر الجزیره تصریح کرد : صدور چنین فتاوایی در ایران به خاطر تعارف و نیک رفتاری با مذاهب اسلامی نیست بلکه این مساله نشان دهنده اعتقاد ایرانی ها به ضرورت حفظ حرمت و احترام همه همسران انبیاء الهی و اولویت داشتن حفظ وحدت اسلامی است.
محمد حسن البحرانی با نشان دادن کتاب اجوبه الاستفتائات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : آیت الله خامنه ای در فتاوای خود مثلا در این کتاب از نقطه نظر پایبندی به وحدت اسلامی، شرکت شیعیان در نمازهای جماعت برادران اهل سنت را مجاز دانسته است، همچنین در ایران دانشکده تقریب بین مذاهب فعال است.
مدیر دفتر الجزیره تصریح کرد : ایرانی ها از طریق فتاوا و دیدگاههای فراوان و برگزاری مراسمی مانند هفته وحدت در سالروز میلاد رسول اکرم(ص) از دوازدهم ربیع الاول به روایت اهل سنت تا هفدهم ربیع الاول به روایت شیعه که به مدت یک هفته کامل جشن می گیرند بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی تاکید می کنند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:فتوای رهبر معظم جهان اسلام حضرت امام خامنه ای تعارف نیست,, | 19:24 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=